Menu

Veel gestelde vragen

Over Vekabo en onze aangesloten camping en accommodaties

Heb ik een lidmaatschap nodig als ik wil overnachten bij een Vekabo camping of accommodatie?

Nee, je hoeft geen lid te zijn. Sterker nog: als particulier kún je geen lid zijn. Vekabo is een vereniging en onze deelnemende accommodaties zijn onze leden. We heten je graag welkom als onze gast!

 

Kan ik een kortingspasje aanvragen?

Nee, Vekabo kent geen collectieve vorm van korting.

 

Hoe kan ik reserveren bij een Vekabo camping of accommodatie?

Op de website van Vekabo kan je een aanvraag doen op de pagina van de betreffende camping of accommodatie. De reservering of boeking doe je echter rechtstreeks bij het bedrijf. De eigenaren van de bij Vekabo aangesloten bedrijven zijn zelf verantwoordelijk voor de afhandeling van reserveringsaanvragen. Vekabo bemiddelt niet bij reserveringen.

 

Hoe krijg ik een overzicht van de beschikbare campings en accommodaties?

Op de website van Vekabo kan je momenteel geen beschikbaarheid zien van campings en accommodaties. We werken wel aan deze mogelijkheid. Wel kan je direct een aanvraag doen bij een camping of accommodatie op de pagina van het betreffende bedrijf op de Vekabo website. Je krijgt dan van het bedrijf spoedig bericht of er plek is.

 

Hoe is de vermelde overnachtingsprijs van een camping opgebouwd?

De vermelde prijs is een all-in prijs voor één nacht met twee personen in het hoogseizoen. Dit is dus inclusief kampeerplaats, auto/camper, caravan/tent, elektriciteit, warm water en milieuheffing. Het is echter exclusief de toeristenbelasting: dit zijn de enige kosten die een Vekabo-camping extra in rekening mag brengen. Deze kosten kunnen per gemeente verschillen. Als het bedrijf gebruikmaakt van elektriciteitsmeters per kampeerplaats, dan is de prijs per overnachting inclusief 3 KWh. Meerverbruik van elektra wordt afgerekend tegen een door de betreffende camping zelf vastgesteld tarief. Dat tarief is vermeld in de prijslijst, deze lijst is normaal gesproken op een centrale plek op de camping te zien en/of op de website.

 

Hoe is de vermelde accommodatieprijs opgebouwd?

De prijzen voor een groepsaccommodatie, vakantieverblijf of logies en ontbijt zijn zeer verschillend. Raadpleeg voor meer duidelijkheid de aanbieder van de accommodatie. Die is altijd bereid om je verder van dienst te zijn.

 

Betaal ik altijd het vermelde tarief?

Nee, het vermelde tarief is het maximale tarief. De meeste Vekabo campings en accommodaties hebben met name in het laagseizoen lagere tarieven. Informeer hiervoor bij de betreffende camping of accommodatie.

 

Heeft Vekabo ook een gids?

Vekabo brengt sinds 2019 geen gids meer uit. Dit omdat er te weinig vraag naar was en we ons aanbod vooral willen communiceren op de website. Daarnaast versturen we minstens vier keer per jaar een nieuwsbrief. Je kan je hiervoor aanmelden onderaan deze pagina.

 

Heeft Vekabo ook campings of accommodaties in het buitenland?

Jazeker. Deze vind je op onze website. Het aanbod is nu nog wat beperkt, maar dat verwachten we in de toekomst uit te kunnen breiden.

 

Worden de Vekabo-bedrijven gekeurd?

Alle bij Vekabo aangesloten campings en accommodaties moeten voldoen aan bepaalde criteria. Een goede kwaliteit vinden we immers belangrijk. Nieuwe leden worden gecontroleerd en we proberen eens in de paar jaar een controle te doen. Momenteel werken we aan een nieuwe opzet voor een controle van onze leden.

 

Ik mis een filter op de website over een bepaald onderwerp. Kan ik daar dan wel op zoeken?

Ja. We hebben voor de belangrijkste onderwerpen een filter. Voor specifieke onderwerpen kan je het zoekveld gebruiken.

 

Waarom betaal ik bij sommige campings of accommodaties meer als ik niet gereserveerd heb?

Bij het merendeel van de campings of accommodaties is er geen verschil in prijs als je wel of niet gereserveerd hebt. Het kan zijn dat een bedrijf wel een lagere prijs rekent voor als je reserveert. Dit om gasten te belonen die vroeg boeken.

 

Waarom moet ik betalen als ik visite krijg op de camping?

Ook visite maakt gebruikt van voorzieningen op de camping. Zoals sanitair, speeltoestellen, of eventuele zwemgelegenheden.

 

Waarom moet ik bij sommige campings of accommodaties bij aankomst al het volledige bedrag betalen?

Bij het merendeel van de campings of accommodaties hoeft dit niet. Sommige campings of accommodaties vragen hier wel om in het hoogseizoen. Dit omdat dagelijk gasten arriveren en vertrekken en het erg druk kan zijn voor de camping- of accommodatie-eigenaar. Daarnaast wensen gasten soms al vroeg in de ochtend te vertrekken, nog voor dat de receptie bijvoorbeeld open is.

 

Ik heb een idee over het verbeteren van de Vekabo-service. Waar deel ik dit?

Vekabo is altijd opzoek naar mogelijkheden om haar diensten te verbeteren. Ideëen hiervoor worden dus op prijs gesteld. Heb je een idee of verbetering dan kan je dit doorgeven aan info@vekabo.nl. Alvast bedankt hiervoor.

 

Waar kan ik een klacht indienen over een Vekabo camping of accommodatief?

Helaas, je bent niet tevreden over een Vekabo-bedrijf of over onze verleende service. Dat spijt ons. We hopen dat je je ontevredenheid kenbaar hebt gemaakt bij het Vekabo-bedrijf, zodat de ondernemer de kans krijgt het probleem op te lossen. Heeft het bedrijf je klacht niet naar tevredenheid opgelost, mail dan naar ons verenigingsbureau via info@vekabo.nl o.v.v. ‘Klacht’. We kijken dan, in overleg met de ondernemer, of er een oplossing is voor de klacht.

 

Ik was niet op de hoogte van de leveringsvoorwaarden, moet dat niet bekend gemaakt worden vooraf?

Het beschikbaar stellen van de leveringsvoorwaarden is een taak van de eigenaar van de camping of accommodatie. Wanneer deze onvoldoende beschikbaar zijn dan kan je de eigenaar hier op aanspreken.