mobiele versie print this page
share:
bookmark this page
Nederlands English Deutsch
website:www.vekabo.nl
e-mail:info@vekabo.nl
telefoon:+31 (0)900-3336668 (€ 0,20 per minuut)
fax:+31 (0)591 377.729
post:Amerweg 54 9444 TG Grolloo
 

VRAGEN

Op deze pagina vindt u antwoorden op veel gestelde vragen over diverse onderwerpen.

 

VeKaBo algemeen

Moet ik lid van VeKaBo zijn om te kunnen kamperen of logeren op één van de VeKaBo bedrijven?

Nee, u hoeft geen lid te zijn. De bedrijven zijn lid van VeKaBo en u bent onze gast.

Waar kan ik reserveren als ik de accommodatie van mijn keuze heb gevonden?

U boekt de accommodatie van uw keuze rechtstreeks bij het betreffende VeKaBo bedrijf. Dat kan op de presentatiepagina van het bedrijf op de volgende manieren:

  • Indien de link <Ga naar de website> wordt vermeld, kunt u die aanklikken. U wordt doorgeschakeld naar de website van het bedrijf. Daarop vindt u informatie over de wijze van reserveren.
  • Indien de link <E-mail dit bedrijf> wordt vermeld, kunt u die aanklikken. Uw e-mailprogramma opent zich en u kunt een e-mailbericht naar het bedrijf sturen.
  • Indien een telefoonnummer is vermeld, kunt u opbellen naar het VeKaBo bedrijf.
  • Open het tabblad <AANVRAAG> en selecteer Reserveringaanvraag’. U kunt nu het reserveringsaanvraagformulier invullen en zo vrijblijvend een aanvraag doen.

Wanneer is mijn reservering definitief?

Een reserveringsaanvraag via de site van VeKaBo is pas definitief als die door de eigenaar van de accommodatie van uw keuze is bevestigd.

Wat moet ik doen als ik geen antwoord ontvang op mijn reserveringsaanvraag?

De eigenaren van de bij VeKaBo aangesloten bedrijven zijn zelf verantwoordelijk voor de afhandeling van reserveringsaanvragen. VeKaBo bemiddelt namelijk niet bij reserveringen. Mogelijk is is er iets misgegaan met uw reserveringsaanvraag of is die aan de aandacht van de eigenaar van het bedrijf ontsnapt. Wij raden u het volgende aan:

  • Controleer in uw e-mailprogramma de map met spam of ongewenste e-mails. Mogelijk is het antwoord van het VeKaBo bedrijf in die map terechtgekomen.
  • Probeer het betreffende VeKaBo bedrijf op te bellen. Op de presentatiepagina van de meeste bedrijven is minimaal één telefoonnummer vermeld.
  • Wanneer het met deze acties niet lukt contact te krijgen met het bedrijf, waarbij u de reserveringsaanvraag hebt gedaan, adviseren wij u om een aanvraag te doen bij een ander bedrijf.

Waar zijn de VeKaBo Logeer- en Kampeergidsen verkrijgbaar?

De gidsen zijn verkrijgbaar bij de meeste bij VeKaBo aangesloten bedrijven. Andere verkoopadressen zijn ANWB winkels, VVV kantoren, caravandealers. De gidsen zijn ook verkrijgbaar op vakantie- en caravanbeurzen waar VeKaBo een stand heeft. U kunt ze eveneens online bestellen op deze website (knop: gids bestellen).

Hoe kan ik een beoordeling van een bedrijf plaatsen?

Dat kan op de presentatiepagina van het bedrijf. Open het tabblad <BEOORDELINGEN> en klik op de knop 'Plaats een beoordeling’.

Aan welke spelregels moet een beoordeling voldoen?

Beoordelingen van gasten worden zeer gewaardeerd. Houd u bij het schrijven van een beoordeling aan de volgende spelregels:

  • Schrijf alleen een beoordeling wanneer u bij het betreffende VeKaBo bedrijf heeft overnacht.
  • Geef niet alleen cijfers maar geef ook een toelichting bij uw beoordeling door het vermelden van positieve punten en eventuele verbeterpunten.
  • Geef alleen uw eigen oordeel en lever geen kritiek of opmerkingen over de mening van anderen.
  • Anonieme beoordelingen of beoordelingen onder een valse naam kunnen worden verwijderd.
  • Bedrijven die zijn aangesloten bij VeKaBo, of andere belanghebbenden, zijn niet toegestaan beoordelingen te plaatsen.
  • Discriminatie, belediging, straattaal en reclame zijn niet toegestaan. Dit geldt ook voor onjuiste informatie en/of informatie die bedoeld is om bewust schade toe te brengen.

VeKaBo heeft het recht om beoordelingen die niet aan de spelregels voldoen, zonder verdere verduidelijking aan te passen of te verwijderen.

Hoe kan ik de logeeraccommodatie of de camping waar ik verbleef nomineren als beste Kampeer- of Logeerbedrijf van het jaar?

Bent u van mening dat een VeKaBo bedrijf waar u verbleef in aanmerking komt voor een nominatie als logeerbedrijf of camping van het jaar? Draag deze accommodatie dan voor door het evaluatieformulier uit onze gids te versturen of uw bevindingen te delen via deze website (knop: kies uw vekabo bedrijf van het jaar). U maakt bovendien zelf kans op een gratis weekend kamperen op de beste VeKaBo camping van het jaar of een waardebon van € 50,00 te besteden bij een van de genomineerde logeerbedrijven.

Worden de VeKaBo bedrijven gekeurd?

Ja, de bedrijven worden eens in de drie jaar door een VeKaBo keurmeester gekeurd.

Waar kan ik een klacht indienen over een bij VeKaBo aangesloten bedrijf?

Wij vinden het erg vervelend wanneer u een klacht heeft over een bij VeKaBo aangesloten bedrijf. Wanneer de eigenaar van het bedrijf deze klacht niet tot uw tevredenheid oplost, waarderen het als u ons op de hoogte brengt van uw klacht. U kunt de klacht via het contactformulier aan ons kenbaar maken.

 

Vakantieverblijven, logies en ontbijtadressen en groepsaccommodaties

Hoe is de vermelde accommodatieprijs opgebouwd?

De prijzen voor een groepsaccommodatie, vakantieverblijf of logies en ontbijt zijn zeer verschillend. Raadpleeg voor meer duidelijkheid de aanbieder van de accommodatie. Die is altijd bereid om u verder van dienst te zijn.

 

Campings

Hoe kan ik zien hoeveel plaatsen een camping heeft?

Er zijn bij VeKaBo drie categorieën. Ingedeeld op kleur betreffen deze categorieën:

  • Geel: tot en met 25 plaatsen
  • Oranje: minimaal 26 en maximaal 40 plaatsen
  • Magenta: minimaal 41 en maximaal 60 plaatsen

Hoe is de vermelde accommodatieprijs opgebouwd?

De vermelde prijs is de maximale all-in prijs voor één nacht met twee personen in het hoogseizoen. Dit is dus inclusief kampeerplaats, auto/camper, caravan/tent, elektriciteit, één warme douche per persoon, warm water en milieuheffing.

Het is echter exclusief de toeristenbelasting. Dit is het enige dat een VeKaBo camping extra in rekening mag brengen.

Wanneer het bedrijf gebruik maakt van individuele elektriciteitsmeters moet drie KWh. in de prijs per overnachting zijn meegerekend. Meerverbruik van elektra wordt afgerekend tegen een door de betreffende camping zelf vastgesteld tarief. Dat tarief is vermeld in de prijslijst die op de camping voor elke gast goed zichtbaar opgehangen dient te zijn.

Geven campings ook korting?

Een groot aantal VeKaBo campings geeft in het laagseizoen aantrekkelijke kortingen en hanteert dan lagere tarieven.

Bovendien zit in iedere VeKaBo kampeergids een gratis kortingskaart. Met deze kaart krijgt u bij de deelnemende VeKaBo campings een flinke korting in het voor- en naseizoen. De hoogte van de korting is afhankelijk van de duur van uw verblijf en kan oplopen tot 15% van het vermelde tarief!