Nederlands English Deutsch
 

‘Lastminute-naardeboer.nl werkt als een speer!’ 16-08-2016

Monique is eigenaresse van een camping met 25 plekken in het binnenland van Zeeland, daarnaast heeft ze een paardenpension. Haar e-mail checkt ze regelmatig op lastminute-aanvragen. ‘De website werkt efficiënt en is bijzonder klantgericht. De gast bepaalt zelf wat hem of haar past. Monique haar aanbod paste Sandra Mulder zo goed, dat ze bij ons boekte.’

De website springt volgens Monique in een slimme niche: het ‘moment’ dat de gast lastminute wil weten welke accommodaties nog beschikbaar zijn. Normaliter haakt een gast na 10 belletjes in de regio af. ‘Want dan denkt een gast dat een regio vol zit. In Zeeland zitten 170 campings, dus dat is niet snel zo. Met lastminute-naardeboer.nl krijgt de gast een aanbod waarom hij vraagt: beschikbare plekken in een regio, tegen een eerlijke prijs.’

Als Monique haar mail checkt, vraagt ze zich altijd af: ‘Zou ik lastminute-aanvragen hebben?’ Vaak is dat zo. Monique: ‘Deze aanvragen beantwoord ik meteen. Dat gaat zo gemakkelijk en snel! Daarbij houd ik de deadlines van het lastminute-systeem goed in de gaten.’

Het aanbod dat ik doe, sluit zoveel mogelijk aan op de aanvraag. Ik denk dat de klant kiest voor het aanbod dat zijn (aan)vraag het beste beantwoord. Geef je dit antwoord niet, dan kiest de klant niet voor je. Dan verdoe je elkaars tijd. Het enige waarin mijn aanvraag soms afwijkt, is de aankomst- en vertrekdatum. En kan ik niet bieden wat de klant zoekt? Dan kan de aanvraag weg.'

Efficiënt
Het lastminute-systeem zorgt ervoor dat Monique efficiënter kan werken. ‘Door de aanvragen hoef ik mijn bezetting niet meer door te geven aan de regiocoördinator. Dit is in feite al achterhaald, als je het gemeld hebt. Ook anderen hoeven mijn bezetting niet bij te houden. Daarmee ben je ook af van een gunfactor of vooroordelen: de gast bepaalt.’

‘Met lastminute-naardeboer.nl krijg ik de potentiële gasten op een presenteerblaadje aangereikt. Een gemakkelijker manier om een klant binnen te halen, ken ik niet. Ik reageer alleen als een aanvraag echt op ons aanbod aansluit. In mijn aanbod verwijs ik naar onze online tarievenlijst. Wellicht speel ik in het najaar wel wat meer met de prijs.’

‘In het begin moest ik even wennen aan het systeem. Maar ik ben het gewoon gaan doen. En… Het werkt! Ik vind het een goed doordacht systeem. Het levert Vekabo, en dus álle leden, veel naamsbekendheid op. Daarnaast biedt het juist onze Vekabo-mini-campings een kans om te concurreren met grotere campings: tenslotte worden die na 10 belletjes tóch vaak gebeld. Nu hoeft dat niet meer. Sterker nog, de gast kan zich die 10 belletjes besparen door gelijk een aanvraag te doen. Dat scheelt alle partijen ook nog eens veel tijd!’

Wat ik jou, Vekabo-lid, wil vragen, is: laten we elkaar als collega’s versterken. Samen komen we verder. Als ik word gebeld, en helaas moet melden dat ik geen plek heb, verwijs ik altijd door naar lastminute-naardeboer.nl. En het mooie is dat ik de aanvragen dan vanzelf weer terugzie. Kortom: lastminute-naardeboer werkt. Zegt het voort!’